Bir imalatçının genel konseptini genellikle hitap ettiği (etmeye çalıştığı) kesim belirler.
Ülkemizde genel teamül üreticinin ürettiği ürünleri 3 sınıfta kategorilendirmesidir.
Bunlar Ekonomik Ürünler Orta Sınıf Ürünler Üst Sınıf Ürünler.
Bir üretici banyo mobilyası sektöründe ayakta kalabilmek için ortalama 50 adet civarında model üretmelidir.Bu modeller Katalog taki sıralamaya göre renk ve ölçü çeşitliliği içermelidir.
Örneğin ekonomik segment ürünlerde model çeşitliliği aslında azdır ancak genişlik bağlamında ölçü değişikliği ve renk çeşitliliği adet miktarını arttırmaktadır.
65 cm 80 cm 105 cm En çok tercih edilen ölçü çeşitleridir.Ürettiğiniz bir modeli 3 ölçü ve 4 renk üzerinden götürdüğünüzde adetsel anlamda 12 adet modeliniz olur.
Orta segment ürünlerde ise Ölçü çeşitliliğinden ziyade renksel çeşitlilik ön plana çıkmaktadır.bu da görsel anlamda daha fazla modele sahip olmanızı sağlar.
Üst segment Ürünlerde ise tamamen detay,fonksiyonellik,görsellik ve farklılık ön plana çıkmaktadır.
Ekonomik ürünlerin kullanıldığı banyo mekanları genellikle ölçüsel anlamda küçük olduğundan üretilecek üründe de çok fazla değişiklik yapma şansınız yoktur.
Bu bağlamda üreticilerin genelinin ürettiği ekonomik ürünler neredeyse birbirinin aynıdır.
Üst segment ürünlerin kullanıldığı banyo mekanları genelde büyük olduğundan üretici öçlü bağlamında kısıtlı değildir bu da üreticiye görselliği bir birinden farklı modeller yapma şansı verir.
Üst segment ürünler tüm üreticilerde genelde doğal kaplamalı ve komple lake boyalı olarak üretilmektedir.
Bu da üreticiye özgür tasarım yapma şansı verir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder