1 Haziran 2016 Çarşamba

Müşteri Konsepti

Her sektörde olduğu gibi banyo mobilyası sektöründe de tüketici (müşteri konsepti ) önemlidir.
Siz bir üretici olarak çok üstün nitelikli malzemeler kullanıp nitelikli personeller ile yüksek nitelikli mobilyalar üretebilseniz bile.Bu ürünleri satabileceğiniz bir müşteri portföyünüz yok ise tüm çabalar boşadır.

Ülkemizin içinde olduğu ekonomik koşullar ve son tüketicilerin gelir seviyelerindeki keskin iniş ve çıkışlar bilinmekte iken rakipleri ile rekabeti sağlıklı yapmak zorunda olan üretici aynı anda tüm bütçe aralığına hitap edebilimelidir.
Yalnız burada dikkat edilmesi gereken en önemli detay en ekonomik ürün ile en pahalı ürün arasında ne görsel nede fiyat uçurumu olmamalıdır.
Üretici aslıda üretime başlamadan evvel ilk belirlemesi gereken hitap edeceği tüketici konsepti dir .Zira bu seçim kurulacak işletmenin metrekaresinden tutunda makine parkuruna kadar  etki edecektir.

Örnekleyecek olursak tamamen laminasyon ürün çeşitliliği içeren bir üretim hattında boyahane olmayacağından işletmenin alanı ve makine parkuru buna göre olacaktır.

Unutmamak gereki boyahanesi olmayan bir banyo mobilyası üreticisinin uzun soluklu ayakta kalması imkansızdır.
Banyo Mobilyası sektöründe satışlar ön ödemeli yapılmaktadır ürünü son kullanıcı ile buluşturan satıcı maksimum iki ayrı firma ile çalışmayı tercih etmektedir bu tercih satıcıya çok zengin bir ürün yelpazesi sunmaktadır.Satıcı yelpazedeki ürünleri dengeli tutmak ister.Yani A Firması 60 model.(20 Ekonomik Ürün 10 Laminasyon 10 Lake,20 Orta Segment Ürün 10 Laminasyon 10 Lake.20 Üt Segment Ürün 10 Tamamen Lake 10 Yarı Laminasyon Yarı Lake) Burada Lake tanımlaması Cila Boya Kullanılarak yapılan ürünleri anlatmaktadır.
Bu dağılımı iki firma üzerinden değerlendirdiğinizde bayi açısından çok iyi bir avantaj olduğunu göreceksiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder